Ziggo en KPN niet verantwoordelijk voor slecht wifi thuiswerkers.

Ziggo en KPN niet verantwoordelijk voor slecht wifi thuiswerkers

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-niet-verantwoordelijk-voor-slecht-wifi-thuiswerkers-dit-zijn-belangrijke-tips/
Door de coronacrisis werken veel Nederlanders thuis. Een goede draadloze internetverbinding is hierbij voor veel thuiswerkers van groot belang.
Thuiswerken met een slechte draadloze internetverbinding (wifi) kan heel frustrerend en ontmoedigend zijn. Al snel wordt met de vinger naar de internetaanbieder gewezen. Maar feitelijk is dit onterecht. Bedrijven als ZiggoKPN en T-Mobile zijn namelijk niet verantwoordelijk voor wifi binnen het eigen thuisnetwerk. Dit komt vanwege de omstandigheden die in iedere huiselijke omgeving anders zijn. Denk hierbij aan een druk of minder bevolkte omgeving en de dikte van de muren van het huis. Om klanten een zo goed mogelijke wifi-verbinding aan te bieden, hebben veel internetaanbieders wel mesh oplossingen die met korting worden aangeboden. Maar ook met deze oplossingen blijft de thuiswerker zelf verantwoordelijk voor de eigen draadloze internetverbinding. Dat thuiswerkers de zwarte piet bijvoorbeeld bij de klantenservice van KPN leggen, is dan ook onterecht.

 

Uitleg

Hoe meer apparaten in huis zijn verbonden met wifi, hoe vervelender het is als de wifi-verbinding hapert of wegvalt. Want in een modern huishouden is het zonder wifi niet alleen de laptop die niet meer online kan; ook Netflix kijken, naar muziek luisteren met Spotify en zelfs de slimme verlichting aan- of uitdoen is zonder wifi een probleem. Vloeken op Ziggo of KPN is dan voor veel mensen een natuurlijke reactie, maar in de meeste gevallen niet terecht. De aanbieder van uw internetverbinding is namelijk alleen maar verantwoordelijk voor de verbinding tot in uw meterkast. Als uw aanbieder een modem in bruikleen geeft, dient dat natuurlijk naar behoren te werken, maar het is aan de abonnee om zorg te dragen voor de verdere verspreiding van het signaal in de woning.

 

Meten is weten

Dat wil niet zeggen dat aanbieders hun klanten op dit punt aan hun lot overlaten. Maar voordat u een monteur laat langskomen, kunt u heel veel zelf doen. In de meeste gevallen zijn wifi-problemen namelijk zelf op te lossen. Daarbij is het belangrijk om met een smartphone of tablet te kunnen meten wat de situatie is, en wat het effect is van eventuele veranderingen die u aanbrengt. U meet eenvoudig de wifi-snelheid ter plaatse met de app Speedtest van Ookla (Android en Apple iOS). Deze moet zeker in de buurt van de router overeenkomen met de snelheid waarvoor u betaalt. Met de app Wifi Analyzer van Farproc (Android) ziet u welk kanaal uw wifi-netwerk gebruikt en of dit overlapt met het netwerk van bijvoorbeeld de buren.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-niet-verantwoordelijk-voor-slecht-wifi-thuiswerkers-dit-zijn-belangrijke-tips/
FreshPC Computer Services kan u hierbij helpen
Check onze website
ww.freshpc.nl
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie